Anul 2012, undeva in Europa Centrala...
O editura cunoscuta pentru publicarea diverselor ghiduri si
manuale din cele mai variate domenii decide sa lanseze pe piata doua tutoriale inedite prin subiectul
abordat... Primul ghid este intitulat "Cum sa ne ferim de prosti", iar cel de-al doilea,
complementar celui anterior: "Cum sa ne aparam de oamenii inteligenti". Evident ca editura a avut
grija ca tirajul sa fie suficient de mare pentru prima editie, poate chiar au exagerat un pic in
aceasta directie, ca dovada la un an de la aparitia ghidurilor pe rafturile librariilor, gheretelor
si chioscurilor ambulante, analiza de piata a intors un rezultat de nici mai mult nici mai putin de
2 (doua) exemplare vandute... Stupefiati, managerii editurii au cerut explicatii si o analiza de
piata aprofundata... In final, specialistii in psihologia marketingului au ajuns la un rezultat care
sa multumeasca pe toata lumea: Oamenii inteligenti nu aveau de ce sa achizitioneze manualul "Cum sa
ne ferim de prosti", pentru ca sunt suficient de inteligenti incat sa realizeze ca, de prosti este
imposibil sa te feresti, ascunzi, aperi etc, etc., iar prostii sunt atat de prosti, incat oamenii
inteligenti nu prezinta un pericol iminent pentru ei, pentru ca unui om prost insusi conceptul de
inteligenta ii este strain si mai mult, un om prost nici macar nu este constient de faptul ca
realitatea obiectiva ar putea fi perceputa, traita si exprimata diferit de catre un intelect superior. Concluzia? Ghidurile sunt inutile... In urma acestei
decizii transante ghidurile au fost retrase rapid de pe piata si incinerate sumar...
P.S. Undeva, pe rafturile unei biblioteci personale continand 10.000 de carti, catalogate si
aranjate pe categorii, ascuns printre cele cateva zeci de manuale si ghiduri atent selectionate, putem gasi, aproape neatins, unicul exemplar achizitionat vreodata al ghidului "Cum sa ne aparam de oamenii
inteligenti"...
Dupa ce a cumparat si citit manualul "Cum sa ne ferim de prosti", posesorul acestuia nu a
mai fost vazut vreodata...